Elektromos fűtés, újgenerációs készülékekkel

Elektromos fűtés, újgenerációs készülékekkel

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A közhiedelem szerint az elektromos fűtés drágább, mint a gázfűtés, de napjainkban ez az állítás már nem egyértelmű. A két energiaforrás kilowattonkénti ára mind közelebb kerül egymáshoz, ha pedig napelemekkel termelünk elektromos energiát, nyert ügyünk van. Nem is szólva arról, hogy a ma kapható elektromos fűtőkészülékek az elmúlt évtizedben impozáns fejlődésen mentek keresztül.

elektromosfutes ujgeneracioskeszülek 720



Precíz vezérlés
Az elektromos radiátorok új nemzedéke kompozit fűtőbetétjüknek köszönhetően már nem hevítik fel túlságosan a levegőt, s a nagyon pontos vezérlés, valamint a jelenlétérzékelők révén nem pazarolják az áramot. Ugyanez vonatkozik a különböző infrapanelekre, fűtőfóliákra is. Takarékosságuk titka a beépített, nagyon pontos elektromechanikus vagy teljesen elektronikus szobatermoszát. Az elektromos fűtési rendszer a hagyományos vizes központi fűtésnél jóval pontosabban, akár +/- 0,1 ˚C pontossággal tartja a beállított szobahőmérsékletet. A vezérlő, amely méri a fűtendő helyiség hőmérsékletét, csak akkor enged a fűtőberendezésnek hőt leadni, amikor az feltétlenül szükséges. Az után, hogy a helyiség elérte az általunk beállított hőmérsékletet, a fűtőtest átlagosan percenként 20 másodpercen keresztül üzemel, ily módon névleges fűtési teljesítményének csupán harmadát veszi fel.

Takarékos működés
Mivel nincs felesleges felfűtési és lehűlési szakasz, a működés igen jelentős energiamegtakarításhoz vezet. Ezt a takarékosságot szolgálja egy pontos termosztát is: minél precízebb, annál kisebb az áramfogyasztás is. A Nyugat-Európában már elterjedt, de hazánkban is mind gyakrabban alkalmazott újgenerációs, intelligens vezérlésű elektromos fűtésekkel a fogyasztás akár felére csökkenthető a hagyományos villanyfűtésekhez viszonyítva. Az új típusú fűtőkészülékek beépített termosztátjával az is elérhető, hogy minden helyiségben teljesen azonos vagy igény szerint helyiségenként különböző hőmérséklet legyen. Így mindenki igényei szerint állíthatja be a szoba hőmérsékletét, nem használt helyiség esetén pedig temperálás vagy fagymentesítés állítható be, ami további energiamegtakarítást eredményez. Ez központi gázfűtés esetén egyáltalán nem vagy csak nehezen megvalósítható.

elektromosfutesujgener 1

Gyors, csendes, hosszú életű
Az elektromos fűtés legnagyobb erénye, hogy kimondottan jól és könnyedén szabályozható, gyorsan reagál a megváltozott igényekre és beállításokra. Az elektromos fűtés villanyórán mért villamos fogyasztása általában 99 százalék közeli mértékben, ténylegesen hőenergiában jelenik meg otthonunkban, nincsenek rejtett hőveszteségek, mint pl. a kémény, a bizonytalanul változó kazánhatásfok stb. A fűtőpaneleket nem kell karbantartani, nincs évenkénti felülvizsgálati költség sem, további előnye, hogy a meglévő fűtésrendszertől függetlenül üzemeltethető. Az esztétikus, formatervezett elektromos fűtőtestek beépítése gyorsan és egyszerűen kivitelezhető, a fűtőtestek önmagukban állnak vagy egyszerűen a falra szerelhetők, rendszert nem alkotnak. Az elektromos fűtőtest mellett szól még a hosszú élettartam, a csendes működés, valamint az egyenletes hőleadás. Az építőipar fejlődési irányából már látszik, hogy az energiatakarékos új házak fűtésigénye olyan alacsony, hogy a hőszivattyús vagy geotermikus fűtésrendszerek alkalmazása előbb-utóbb inkább drága és bonyolult hobbivá válik, mert a korszerű elektromos fűtések beruházási költsége töredéke ezeknek.

Mi micsoda?
ELEKTROMOS RADIÁTOROK. Valamilyen közvetítő közeget használnak a hőátadásra, ez általában olaj, víz, samott stb. A készülékben egy fűtőszál melegíti a közeget, amely sugárzó hővel fűti a helyiséget. Léteznek teljesítményszabályzós vagy termosztátos kivitelben is.
KONVEKTOROK. Ún. konvekció s hő átadással, vagyis a levegő mozgásával eredményezik a távolabbi részek melegedését (a környezeti levegő alul lép a fűtőtestbe, felmelegítés után felül távozik, ventilátor segíti a légmozgást). Az újgenerációs készülékek intelligens érzékelőivel kiváló ár/érték arányúak, modernek, csendesek.
FŰTŐPANELEK. A levegőt szintén konvekció útján szívják be alul, amely speciális kerámia fűtőbetéten ventillátor nélkül hang nélkül áramlik át. A fűtőbetét nem izzik, így alacsonyabb teljesítménnyel a hő teljes mértékben légfűtés formájában jelenik meg, egyenletes, gyors fűtést garantálva. Bizonyos típusai fürdőszobában is használható. A termosztát pontos hőfokbeállítást biztosít, programozható, a legújabb fűtőpaneleket okostelefonos vezérléssel is elláthatjuk.

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Az új budapesti Duna-híd

Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Komoly elismerés Budapestnek, hogy a tervpályázatra a tapasztalt magyar irodák mellett a világ vezető tervezői közül is többen jelentkeztek – mondta az eredményhirdetésen Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Hozzátette: a budapesti hidakon egy nap alatt több mint 600 ezer jármű és többszázezer ember kel át, a belvárosi szakasztól eltérően a város déli szakaszán nincs elég átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta – azaz immár közel 70 éve – nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között – mutatott rá. Csepel mint Budapest egyik aranytartaléka fejlődésének feltétele a Budával és a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen összeköttetés megteremtése – jelentette ki. Az új híd közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között. Fontosnak nevezte, hogy az új híd megfelelő kapacitású, ahhoz szervesen kapcsolódó közúti hálózathoz csatlakozzon. Tarlós István elmondta, hogy a várható forgalmi változásokról készült hatástanulmány adatai szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépjárművel csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Egy új, déli körgyűrű alakul ki, a kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között – tette hozzá. A bírálóbizottság döntésénél főbb értékelési szempont volt a hasznosság és az esztétika mellett az innováció, a szerkezeti hatékonyság, a karbantarthatóság és nem utolsósorban a költségek optimalizálása. Tarlós István hangsúlyozta, hogy az új Duna-híd meghatározó eleme lesz a városképnek, a gyakorlati hasznon túl művészi értékével is jelképezni fogja a XXI. századi Budapestet. Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos az eredményhirdetésen úgy fogalmazott: Budapest csak akkor tud egy város lenni, akkor tud működni, ha hidak ívelik át a folyót, Duna nélkül, hidak nélkül nincs Budapest. Kitért rá, hogy átlagosan 20-25 évente épül – felváltva északon és délen – új dunai átkelő Budapesten, legutóbb 1995-ben a Rákóczi, 2008-ban pedig a Megyeri híd. Kitért rá, hogy a nemzetközi pályázatra 17 hídtervező építész- és mérnöki irodát hívtak meg, a pályázat nagy sikerrel zárult. Az első helyezett tervezővel szerződést kötnek, ezután indul a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése, ami várhatóan 2-3 évet fog igénybe venni. Fotó: Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda első díjat nyert pályaműve - az új híd látványterve budapest.hu  

Formabontó mesterterv Makaóban

A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A 40 emeletes épület két magból áll, amelyek a pódiumon keresztül kapcsolódnak egymáshoz, majd elkülönülve s felfelé haladva, a tetőtéri szinten újra összekapcsolódva eggyé olvadnak. A magasba törekvő projekt ablakai a hagyományos kínai jade-faragási technikákra emlékeztetnek. Az üveg és az északi és a déli homlokzatokat összekötő három lyuk az épületen belül egyedi tereket hoz létre. A saroklakosztályok mind a belső átriumra, mind a városra nyíló kilátással rendelkeznek. A szállodában összesen 770 vendégszoba, s lakosztály találhat. A nagyteljesítményű üvegezés kirekeszti a napenergia jó részét, és a speciális kitinváz a jade-faragás-szerinti technológiát követve a megdermedést követően kellő árnyékolást biztosít. Ahelyett, hogy hűvös lenne azonban az egész átriumban, csak egyes zónáknál használnak lokalizált légkondícionálást, mint például a társalgókban és az éttermekben. {igallery id=4799|cid=961|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Fotókon a Ludovika Campus

Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem megújuló Ludovika Campusát idén márciusban vehették birtokba az egyetemi polgárok. A városfejlesztés részeként újjászületett és 10 hektárral nagyobb lett Belső-Pest legnagyobb közparkja, a korábban nagyon rossz állapotban lévő Orczy-park is. Egy olyan, a lakosság által díjmentesen használható közpark jött létre, ahol a többi között sportpályák, játszótér, valamint egy pihenésre is szolgáló nagy zöldterület várja a lakosokat. A fotópályázatra négy kategóriában lehetett nevezni: épületfotókat, sorozatokat, valamint a hely szellemét és az egyetemi életet megörökítő alkotásokat lehetett beküldeni. A bíráló bizottság tagjai között volt a többi között Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár, Prof. Dr. Patyi András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora és Skardelli György építész is. Nyertes pályaművek: www.ludovikafotopalyazat.hu