Felkészült megrendelők – minőségi épületek

Felkészült megrendelők – minőségi épületek

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Az impulzusvásárlók hirtelen ötlettől vezérelve dobnak a kosárba termékeket, minden előzetes utánajárás nélkül, ami igazolhatná, hogy valóban az-e a legmegfelelőbb céljaiknak. Ez vagy jól sül el, vagy nem. A 21. század embere azért túlnyomó részben már mélyreható kutatásokat végez, mielőtt például műszaki cikket vásárol.

felkeszultmegrendelokursa 720


Amikor egy háztulajdonos otthona minőségéről készül döntést hozni, az építőipari szakemberek feladata, hogy legalább az alapanyagok minősége és ára tekintetében előzetes tájékozódásra bátorítsa őket. Még optimálisabb végeredmény érhető el, ha a döntéshozók alapismeretekkel rendelkeznek a legmodernebb építőipari megoldásokkal kapcsolatban is.

A legtöbb kivitelező tájékozott, körültekintő és jól képviseli a háztulajdonosok igényeit akkor is, amikor az anyagválasztásról van szó, ám sajnos előfordul, hogy a nagyobb anyagi haszon reményében félrevezetik a megrendelőt. A szakmában kering néhány történet olyan esetekről, amikor a kivitelező gyenge minőségű anyagot épített be jó minőségűként, magas áron számlázta tovább a megrendelőnek, s csak egy véletlen esemény folytán derült fény a turpisságra. A szakma renoméját rontják az ilyen lelkiismeret nélküli vállalkozók, ráadásul a vacak anyag (0,039 W/mK alatti hővezetési tényező) beépítése miatt hosszabb távon komolyabb energetikai és állagvédelmi problémák is fellépnek az épületnél. Döbbenten szembesülhet a háztulajdonos azzal, hogy vadonatúj tetőjének szokatlanul nagy a hővesztesége, pedig beletöltötte a pénzét egy feneketlen katlanba, és a képzett szakemberek is csak széttárják a karjukat tanácstalanságukban, mert egy elkészült épületnél már nincs gazdaságos megoldás a problémák orvoslására.

felkeszultmegrendelokursa 2
A ferde tetős épületszerkezet összetett struktúra, sokféle anyagból épül meg, ezért a megfelelő szigetelőanyag típusának kiválasztása rendkívül fontos. Követelmény az alacsony hővezetési tényező az épület energia felhasználásának minimalizálása érdekében, követelmény továbbá a nem éghetőség, az öregedésállóság, a saját síkjában való roskadásmentesség is, hisz ha egy idő után az eresz irányába feltorlódik a szarufák között elhelyezett szigetelőanyag, hamarosan penészesedéssel és többlet hőveszteséggel kell számolni, mivel szigeteletlen felületek alakulnak ki. Az egészségre ártalmatlan és környezetbarát anyagnak nagyfokú rugalmassággal kell rendelkeznie, hogy kitöltse a teret, és követni tudja a szarufa természetes mozgásait (száradás, vetemedés, csavarodás). Pontosan erre fejlesztették ki az URSA TERRA, URSA SF és DF termékcsoportokba tartozó ásványgyapot anyagokat, amelyek a magyar piacon vitathatatlanul az élminőséget képviselik.

Az URSA vállalat gyártóként bízik abban, hogy élvezi az építőipari szakemberek hatékony támogatását a háztulajdonosok alapos tájékoztatásával mind a technológiákról, mind a termékekről és a minősítésekről. A közös szakmai erőfeszítések magas, igazán 21. századi minőséget garantálnak, amelyek alapját képezik a hazai fenntarthatósági törekvéseknek.


URSA Salgótarján Zrt.
www.ursa.hu
ursa logo

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Az új budapesti Duna-híd

Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Komoly elismerés Budapestnek, hogy a tervpályázatra a tapasztalt magyar irodák mellett a világ vezető tervezői közül is többen jelentkeztek – mondta az eredményhirdetésen Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Hozzátette: a budapesti hidakon egy nap alatt több mint 600 ezer jármű és többszázezer ember kel át, a belvárosi szakasztól eltérően a város déli szakaszán nincs elég átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta – azaz immár közel 70 éve – nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között – mutatott rá. Csepel mint Budapest egyik aranytartaléka fejlődésének feltétele a Budával és a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen összeköttetés megteremtése – jelentette ki. Az új híd közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között. Fontosnak nevezte, hogy az új híd megfelelő kapacitású, ahhoz szervesen kapcsolódó közúti hálózathoz csatlakozzon. Tarlós István elmondta, hogy a várható forgalmi változásokról készült hatástanulmány adatai szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépjárművel csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Egy új, déli körgyűrű alakul ki, a kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között – tette hozzá. A bírálóbizottság döntésénél főbb értékelési szempont volt a hasznosság és az esztétika mellett az innováció, a szerkezeti hatékonyság, a karbantarthatóság és nem utolsósorban a költségek optimalizálása. Tarlós István hangsúlyozta, hogy az új Duna-híd meghatározó eleme lesz a városképnek, a gyakorlati hasznon túl művészi értékével is jelképezni fogja a XXI. századi Budapestet. Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos az eredményhirdetésen úgy fogalmazott: Budapest csak akkor tud egy város lenni, akkor tud működni, ha hidak ívelik át a folyót, Duna nélkül, hidak nélkül nincs Budapest. Kitért rá, hogy átlagosan 20-25 évente épül – felváltva északon és délen – új dunai átkelő Budapesten, legutóbb 1995-ben a Rákóczi, 2008-ban pedig a Megyeri híd. Kitért rá, hogy a nemzetközi pályázatra 17 hídtervező építész- és mérnöki irodát hívtak meg, a pályázat nagy sikerrel zárult. Az első helyezett tervezővel szerződést kötnek, ezután indul a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése, ami várhatóan 2-3 évet fog igénybe venni. Fotó: Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda első díjat nyert pályaműve - az új híd látványterve budapest.hu  

Formabontó mesterterv Makaóban

A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A 40 emeletes épület két magból áll, amelyek a pódiumon keresztül kapcsolódnak egymáshoz, majd elkülönülve s felfelé haladva, a tetőtéri szinten újra összekapcsolódva eggyé olvadnak. A magasba törekvő projekt ablakai a hagyományos kínai jade-faragási technikákra emlékeztetnek. Az üveg és az északi és a déli homlokzatokat összekötő három lyuk az épületen belül egyedi tereket hoz létre. A saroklakosztályok mind a belső átriumra, mind a városra nyíló kilátással rendelkeznek. A szállodában összesen 770 vendégszoba, s lakosztály találhat. A nagyteljesítményű üvegezés kirekeszti a napenergia jó részét, és a speciális kitinváz a jade-faragás-szerinti technológiát követve a megdermedést követően kellő árnyékolást biztosít. Ahelyett, hogy hűvös lenne azonban az egész átriumban, csak egyes zónáknál használnak lokalizált légkondícionálást, mint például a társalgókban és az éttermekben. {igallery id=4799|cid=961|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Fotókon a Ludovika Campus

Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem megújuló Ludovika Campusát idén márciusban vehették birtokba az egyetemi polgárok. A városfejlesztés részeként újjászületett és 10 hektárral nagyobb lett Belső-Pest legnagyobb közparkja, a korábban nagyon rossz állapotban lévő Orczy-park is. Egy olyan, a lakosság által díjmentesen használható közpark jött létre, ahol a többi között sportpályák, játszótér, valamint egy pihenésre is szolgáló nagy zöldterület várja a lakosokat. A fotópályázatra négy kategóriában lehetett nevezni: épületfotókat, sorozatokat, valamint a hely szellemét és az egyetemi életet megörökítő alkotásokat lehetett beküldeni. A bíráló bizottság tagjai között volt a többi között Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár, Prof. Dr. Patyi András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora és Skardelli György építész is. Nyertes pályaművek: www.ludovikafotopalyazat.hu