Norvég alternatív fűtés

Norvég alternatív fűtés

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A magazinban gyakran megjelenő norvég alternatív fűtést ezúttal „élőben”, működés közben ismerhetjük meg, egy Ürömön újonnan épült családi házon keresztül. Az egyszintes, 110 négyzetméteres, modern ház hőszigetelése kiemelkedően jó, ezért tulajdonosa nem is gondolkodott hagyományos rendszerben.

norvegalternativfutes 720


A fűtési megoldás kiválasztása során a hőszivattyútól a pelleten át a vegyes tüzelésű kazánon keresztül minden lehetőséget feltérképeztünk – mondja Péter, a tulajdonos –, míg végül egy gépészetileg sokkal könnyebben kivitelezhető változatot, az elektromos fűtést és fatüzelést választottuk – nagy megelégedésünkre. Hiszen a 19. század a szénről, a 20. század az olajról, míg a 21. század reménye szerint a megújuló energiákról szól majd. Tervbe vettük a napelemrendszer kiépítését is, amely képes lesz majd a teljes elektromos fogyasztást megtermelni, de előtte megvárjuk, hogy a kandallóval való kiegészítés miként csökkenti az éves elektromos fogyasztást. Mivel olvastuk, hogy ez a fűtéskombináció a hideg Norvégiában megállta a helyét, arra gondoltuk, a mi éghajlati viszonyaink között bizonyára nekünk is megfelelő lesz. Így esett a választás a MANI Magyar-Norvég Kft. által kínált fűtéskombinációra, vagyis a NOBO elektromos fűtésrendszerre és a Jøtul öntöttvas kandalló kombinációjára. A cég üzletének felkeresése után már biztosak voltunk, hogy szakértő kezekbe kerültünk, mert látva a választékot és a vezérlési lehetőségeket, rögtön jó benyomást szereztünk.

A házunkban minden helyiségben NOBO fűtőpanelek szolgáltatják a fűtést, amelyet az Eco Hub rádiófrekvenciás központi vezérlővel pontosan be tudunk szabályozni, mikor, melyik helyiségben hány fok legyen. A vezérlést egyszerűen az okostelefonról tudjuk megoldani, amely nemcsak kényelmes, de rendkívül hatékony is, mivel távolról is hozzáigazíthatjuk a fűtést az életvitelünkhöz.

A Jøtul C24-es kandallót a nappaliban helyeztük el, úgy, hogy jó rálátásunk legyen mindenhonnan, hisz már a látványa is örömmel tölt el bennünket. A kandalló hőleadása önmagáért beszél, használatakor az elektromos fűtésnek be sem kell kapcsolnia, és a kandallóval akár egész éjszakán át fűthetünk. A kandallót a cég ajánlására egy légtechnikai elosztóval szereltük fel, amely a fűtőteljesítményt az egész házban érezhetővé teszi. Mindezt a padláson keresztül hőszigetelt csövezetékkel építették ki, biztosítva három szoba közvetlen fűtését is. Ezáltal a kandalló nemcsak kiegészítő, hanem valóban az egész lakás fűtésére képes rásegíteni.
Ha figyelembe vesszük a beruházási, karbantartási és üzemeltetési költségeket, bizton állíthatom, hogy jó döntést hoztunk.

A cikkben bemutatott NOBO elektromos fűtőpaneleket és Jøtul öntöttvas kandallókat, kályhákat forgalmazza:

mani logo


MANI Magyar-Norvég Kft.
1148 Budapest, Nagy Lajos király útja 81.
Tel.:1/363 3058
www.mani.huwww.nobo.huwww.jotul.hu

jotul logo               nobo logo


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Az új budapesti Duna-híd

Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Komoly elismerés Budapestnek, hogy a tervpályázatra a tapasztalt magyar irodák mellett a világ vezető tervezői közül is többen jelentkeztek – mondta az eredményhirdetésen Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Hozzátette: a budapesti hidakon egy nap alatt több mint 600 ezer jármű és többszázezer ember kel át, a belvárosi szakasztól eltérően a város déli szakaszán nincs elég átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta – azaz immár közel 70 éve – nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között – mutatott rá. Csepel mint Budapest egyik aranytartaléka fejlődésének feltétele a Budával és a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen összeköttetés megteremtése – jelentette ki. Az új híd közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között. Fontosnak nevezte, hogy az új híd megfelelő kapacitású, ahhoz szervesen kapcsolódó közúti hálózathoz csatlakozzon. Tarlós István elmondta, hogy a várható forgalmi változásokról készült hatástanulmány adatai szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépjárművel csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Egy új, déli körgyűrű alakul ki, a kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között – tette hozzá. A bírálóbizottság döntésénél főbb értékelési szempont volt a hasznosság és az esztétika mellett az innováció, a szerkezeti hatékonyság, a karbantarthatóság és nem utolsósorban a költségek optimalizálása. Tarlós István hangsúlyozta, hogy az új Duna-híd meghatározó eleme lesz a városképnek, a gyakorlati hasznon túl művészi értékével is jelképezni fogja a XXI. századi Budapestet. Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos az eredményhirdetésen úgy fogalmazott: Budapest csak akkor tud egy város lenni, akkor tud működni, ha hidak ívelik át a folyót, Duna nélkül, hidak nélkül nincs Budapest. Kitért rá, hogy átlagosan 20-25 évente épül – felváltva északon és délen – új dunai átkelő Budapesten, legutóbb 1995-ben a Rákóczi, 2008-ban pedig a Megyeri híd. Kitért rá, hogy a nemzetközi pályázatra 17 hídtervező építész- és mérnöki irodát hívtak meg, a pályázat nagy sikerrel zárult. Az első helyezett tervezővel szerződést kötnek, ezután indul a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése, ami várhatóan 2-3 évet fog igénybe venni. Fotó: Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda első díjat nyert pályaműve - az új híd látványterve budapest.hu  

Formabontó mesterterv Makaóban

A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A 40 emeletes épület két magból áll, amelyek a pódiumon keresztül kapcsolódnak egymáshoz, majd elkülönülve s felfelé haladva, a tetőtéri szinten újra összekapcsolódva eggyé olvadnak. A magasba törekvő projekt ablakai a hagyományos kínai jade-faragási technikákra emlékeztetnek. Az üveg és az északi és a déli homlokzatokat összekötő három lyuk az épületen belül egyedi tereket hoz létre. A saroklakosztályok mind a belső átriumra, mind a városra nyíló kilátással rendelkeznek. A szállodában összesen 770 vendégszoba, s lakosztály találhat. A nagyteljesítményű üvegezés kirekeszti a napenergia jó részét, és a speciális kitinváz a jade-faragás-szerinti technológiát követve a megdermedést követően kellő árnyékolást biztosít. Ahelyett, hogy hűvös lenne azonban az egész átriumban, csak egyes zónáknál használnak lokalizált légkondícionálást, mint például a társalgókban és az éttermekben. {igallery id=4799|cid=961|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Fotókon a Ludovika Campus

Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem megújuló Ludovika Campusát idén márciusban vehették birtokba az egyetemi polgárok. A városfejlesztés részeként újjászületett és 10 hektárral nagyobb lett Belső-Pest legnagyobb közparkja, a korábban nagyon rossz állapotban lévő Orczy-park is. Egy olyan, a lakosság által díjmentesen használható közpark jött létre, ahol a többi között sportpályák, játszótér, valamint egy pihenésre is szolgáló nagy zöldterület várja a lakosokat. A fotópályázatra négy kategóriában lehetett nevezni: épületfotókat, sorozatokat, valamint a hely szellemét és az egyetemi életet megörökítő alkotásokat lehetett beküldeni. A bíráló bizottság tagjai között volt a többi között Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár, Prof. Dr. Patyi András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora és Skardelli György építész is. Nyertes pályaművek: www.ludovikafotopalyazat.hu