Magasan a legjobb! HALLTEX szigetelés a tetőterekbe is!

Magasan a legjobb! HALLTEX szigetelés a tetőterekbe is!

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Hőszigetelési szempontból az épületek egyik legproblémásabb területe a tetőtér. A nem megfelelően kivitelezett, elavult vagy hiányzó hőszigetelés jelentősen rontja a lakók komfortérzetét, sőt, az energiaköltségekre is negatív hatást gyakorolhat.

magasanalegjobbhalltex1005 720


Nyáron hőség a tetőtéri szobában, télen hiába megy fűtés, hidegek a falak a lakásban, sőt, még a penész is megjelent a sarkokban… van ebből kiút?!

Ezeken a problémákon segítenek a HALLTEX® beltéri fali és mennyezeti paneljei, amelyek rétegrendjének gondos kialakításával jelentősen javítható a tetőtéri helyiségek lakókomfortja.

magasanalegjobbhalltex1005 1
De mi is okozza a problémát?
A hőszigetelési és páratechnikai hibák már az épületek tervezésekor felmerülhetnek, de a nem kellőképpen szakszerű kivitelezés is problémákat okozhat a későbbiekben. A szigetelés hiányosságai a téli időszakban energiapazarláshoz vezetnek, míg nyáron a hőség okozhat gondot a tetőtéri otthonokban. Sajnos e külső szigetelési konstrukciós hibák kijavítása jelentős költséggel és kellemetlenséggel jár. Emellett léteznek olyan típusú épületek, ahol nem is kivitelezhető a külső szigetelés – például műemlék épületeknél.

Ilyen esetekben nyújtanak megoldást a HALLTEX® panelek, amelyekkel az utólagos, beltéri hőszigetelés során egy jól megtervezett belső rétegrend kialakításával a lakók végleg megszabadulhatnak a problémáktól. Így nyáron kevesebb energiafelhasználással, jobb hatásfokkal működhet a klíma, míg télen akár 2-3 fokkal lejjebb tekerve is jobb lesz a lakók hőérzete. Ezzel éves szinten akár 15-20 százalék energiaköltség-megtakarítás is elérhető. Előnye, hogy a panelekkel történő munka nem jár bontással, porral, és rövid időn belül, akár házilag is kivitelezhető.

A kiegyensúlyozott hőmérséklet és a penészmentes falak biztosítása mellett a panelek kiváló hangszigetelési paraméterekkel is bírnak, így a tetőterekben gyakran jelentkező áthallások is tompíthatóak, orvosolhatóak.

magasanalegjobbhalltex1005 2
Hogyan működik a HALLTEX® rendszer?
A tető legnagyobb magassággal rendelkező részébe végtelenül áramlik fel fűtéskor a meleg levegő. Amennyiben a tetőtéri oldalfalakat végig HALLTEX® mennyezeti panelekkel vagy basic fali panelekkel burkoljuk – mivel a márka termékkínálatából e két típusnak az anyagszerkezete a tapéta alatt tartalmaz egy vékony alumíniumrétege, amely hőtükörként is funkcionál – visszaveri a felületére érkező meleg levegőt, ezáltal az visszaáramlik az élettér magasságába, javítva a helyiség hőháztartását.

magasanalegjobbhalltex1005 3
A HALLTEX® belső szigetelés felülete gyorsan felveszi a szoba hőmérsékletét, és meg is tartja, a panelek tartósan megemelik a külső oldalon hideg falak belső oldalának hőmérsékletét, a szigetelt felület hőmérséklete pedig megegyezik a légtér hőmérsékletével, így nem csapódik le a pára a falon.

Az alkalmazásra akkor is van lehetőség, ha a lakásban penész telepedett meg, amelynek szakszerű kezelése után a HALLTEX® szigetelőpanel közvetlenül felhelyezhető a korábban problémás falfelületre, így a hőhíd megszűnik.

HALLTEX® - Jó választás!
Ma már elengedhetetlen az energiatudatos gondolkodás, amely követelménynek a finn gyártmányú, nagy hagyományokkal rendelkező hő- és hangszigetelő HALLTEX® panelek tökéletesen megfelelnek. Nemcsak a tetőtérben, de az otthonok, életterek teljes belső fali, mennyezeti és padlófelületein alkalmazhatóak.

S hogy mi a ráadás? Mindez egyszerűen, dekoratív és kreatív módon kivitelezhető, így a hang-, és hőszigetelés és az ízléses, dekoratív otthon egyszerre megvalósítható!

halltexlogo 2017
Információ: Domján Alexandra
Tel.: +36 20 222 1717
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
http://www.halltex.hu

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Az új budapesti Duna-híd

Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Komoly elismerés Budapestnek, hogy a tervpályázatra a tapasztalt magyar irodák mellett a világ vezető tervezői közül is többen jelentkeztek – mondta az eredményhirdetésen Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Hozzátette: a budapesti hidakon egy nap alatt több mint 600 ezer jármű és többszázezer ember kel át, a belvárosi szakasztól eltérően a város déli szakaszán nincs elég átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta – azaz immár közel 70 éve – nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között – mutatott rá. Csepel mint Budapest egyik aranytartaléka fejlődésének feltétele a Budával és a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen összeköttetés megteremtése – jelentette ki. Az új híd közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között. Fontosnak nevezte, hogy az új híd megfelelő kapacitású, ahhoz szervesen kapcsolódó közúti hálózathoz csatlakozzon. Tarlós István elmondta, hogy a várható forgalmi változásokról készült hatástanulmány adatai szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépjárművel csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Egy új, déli körgyűrű alakul ki, a kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között – tette hozzá. A bírálóbizottság döntésénél főbb értékelési szempont volt a hasznosság és az esztétika mellett az innováció, a szerkezeti hatékonyság, a karbantarthatóság és nem utolsósorban a költségek optimalizálása. Tarlós István hangsúlyozta, hogy az új Duna-híd meghatározó eleme lesz a városképnek, a gyakorlati hasznon túl művészi értékével is jelképezni fogja a XXI. századi Budapestet. Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos az eredményhirdetésen úgy fogalmazott: Budapest csak akkor tud egy város lenni, akkor tud működni, ha hidak ívelik át a folyót, Duna nélkül, hidak nélkül nincs Budapest. Kitért rá, hogy átlagosan 20-25 évente épül – felváltva északon és délen – új dunai átkelő Budapesten, legutóbb 1995-ben a Rákóczi, 2008-ban pedig a Megyeri híd. Kitért rá, hogy a nemzetközi pályázatra 17 hídtervező építész- és mérnöki irodát hívtak meg, a pályázat nagy sikerrel zárult. Az első helyezett tervezővel szerződést kötnek, ezután indul a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése, ami várhatóan 2-3 évet fog igénybe venni. Fotó: Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda első díjat nyert pályaműve - az új híd látványterve budapest.hu  

Formabontó mesterterv Makaóban

A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A 40 emeletes épület két magból áll, amelyek a pódiumon keresztül kapcsolódnak egymáshoz, majd elkülönülve s felfelé haladva, a tetőtéri szinten újra összekapcsolódva eggyé olvadnak. A magasba törekvő projekt ablakai a hagyományos kínai jade-faragási technikákra emlékeztetnek. Az üveg és az északi és a déli homlokzatokat összekötő három lyuk az épületen belül egyedi tereket hoz létre. A saroklakosztályok mind a belső átriumra, mind a városra nyíló kilátással rendelkeznek. A szállodában összesen 770 vendégszoba, s lakosztály találhat. A nagyteljesítményű üvegezés kirekeszti a napenergia jó részét, és a speciális kitinváz a jade-faragás-szerinti technológiát követve a megdermedést követően kellő árnyékolást biztosít. Ahelyett, hogy hűvös lenne azonban az egész átriumban, csak egyes zónáknál használnak lokalizált légkondícionálást, mint például a társalgókban és az éttermekben. {igallery id=4799|cid=961|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Fotókon a Ludovika Campus

Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem megújuló Ludovika Campusát idén márciusban vehették birtokba az egyetemi polgárok. A városfejlesztés részeként újjászületett és 10 hektárral nagyobb lett Belső-Pest legnagyobb közparkja, a korábban nagyon rossz állapotban lévő Orczy-park is. Egy olyan, a lakosság által díjmentesen használható közpark jött létre, ahol a többi között sportpályák, játszótér, valamint egy pihenésre is szolgáló nagy zöldterület várja a lakosokat. A fotópályázatra négy kategóriában lehetett nevezni: épületfotókat, sorozatokat, valamint a hely szellemét és az egyetemi életet megörökítő alkotásokat lehetett beküldeni. A bíráló bizottság tagjai között volt a többi között Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár, Prof. Dr. Patyi András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora és Skardelli György építész is. Nyertes pályaművek: www.ludovikafotopalyazat.hu