Előzzük meg a viharkárokat!

Előzzük meg a viharkárokat!

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Az elmúlt napok hatalmas viharai sok családi ház tetőszerkezetét megrongálták, és még többen döbbenhettek rá arra, hogy otthonuk melege milyen könnyedén veszélybe kerülhet. A viharkárok ellen nem csak lakásbiztosítással lehet védekezni, hanem a kiöregedett tetőszerkezet cseréjével is nagy lépést tehetünk. Ennek kulcsa pedig a jól megfontolt cserépválasztásban és a gondos kivitelezésben rejlik.

elozzukmegaviharkarokat1806 720


Az újHÁZ Centrum szakértői szerint a két kulcsszó a minőség és a hozzáértés - ezeket kell szem előtt tartanunk akkor, ha tetőcserepet vásárolunk.
A hazai piac legnagyobb részét a beton- és kerámiacserepek teszik ki, az utcán sétálva a házak túlnyomó többségén ezeket figyelhetjük meg” – mondják az építőanyag-kereskedelmi hálózat szakértői. Hozzáteszik ugyanakkor, hogy annak ellenére, hogy még mindig egyeduralkodónak számít ez a két nagy csoport, egyre többen keresik az úgynevezett palatetőket is. Ezek, bár olcsóbbak a beton- és kerámiacserepeknél, rövidebb élettartammal bírnak, és ár-érték arányuk sem mindig a legkedvezőbb.

A betoncserepek legnagyobb előnye, hogy rendkívül hosszú élettartammal rendelkeznek, kiválóan bírják a szélsőséges időjárási körülményeket és tökéletes víz-, valamint fagyálló képességekkel rendelkeznek. „Egyetlen hátulütőjük, hogy nagyobb súllyal bírnak, ami megköveteli a masszív tetőszerkezetet” – mutatnak rá a hozzáértők. A kerámiacserepek ezzel szemben hasonlóképpen jó ellenálló képességgel rendelkeznek, ugyanakkor az előbbieknél jóval könnyebbek, ráadásul megfelelő rögzítés esetén viharállóak is, ami az egyes gyártók szerint azt jelenti, hogy erősebb szél sem képes levinni a tetőről. Egyes gyárak a tetőfedéshez kiegészítő rögzítő elemeket, viharkapcsokat is gyártanak, ezeket mindenképpen érdemes használni! A viharkapcsok kiosztása tetőcserepenként és tető hajlásszögenként változik. Az újHÁZ Centrum szakértői szerint a két nagy csoport közül bármelyik mellett is döntsünk, rendkívül fontos, hogy kiváló minőségű építőanyagokat vásároljunk. „A tetőcsere nem az a pontja a házfelújításnak, amin érdemes spórolni, sőt, igazából akkor takarítunk meg jelentősebb összegeket, ha a legkiválóbb márkák legmegbízhatóbb termékeit választjuk. Ezek esetében sokszor garanciát is érvényesíteni tudunk, ráadásul valóban hosszú élettartamuk miatt több tíz évig nem kell ismét belevágnunk a fejszénket a munkálatokba” – teszik hozzá. Az építőanyag-kereskedelmi hálózat telephelyein a hazai piac legjobb minőségű termékei közül választhatnak az érdeklődők, igény esetén pedig szakértők segítségét is kérhetik a legkörültekintőbb döntés meghozatalához. Az anyagbeszerzés után pedig már csak egyetlen kihívás maradt: a megbízható tetőfedő szakember megtalálása, aki kiváló munkavégzéssel és hozzáértéssel tud biztonságos tetőt építeni a fejünk fölé.
„Hatalmas feladat jó szakembert találni, hiszen az ácsok és a tetőfedő szakma is jelentős munkaerőhiánnyal küzd. Érdemes azonban várni a mesterekre, semmiképpen se bízzuk másra a munkát” - húzzák alá a szakértők.

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Az új budapesti Duna-híd

Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Komoly elismerés Budapestnek, hogy a tervpályázatra a tapasztalt magyar irodák mellett a világ vezető tervezői közül is többen jelentkeztek – mondta az eredményhirdetésen Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Hozzátette: a budapesti hidakon egy nap alatt több mint 600 ezer jármű és többszázezer ember kel át, a belvárosi szakasztól eltérően a város déli szakaszán nincs elég átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta – azaz immár közel 70 éve – nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között – mutatott rá. Csepel mint Budapest egyik aranytartaléka fejlődésének feltétele a Budával és a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen összeköttetés megteremtése – jelentette ki. Az új híd közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között. Fontosnak nevezte, hogy az új híd megfelelő kapacitású, ahhoz szervesen kapcsolódó közúti hálózathoz csatlakozzon. Tarlós István elmondta, hogy a várható forgalmi változásokról készült hatástanulmány adatai szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépjárművel csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Egy új, déli körgyűrű alakul ki, a kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között – tette hozzá. A bírálóbizottság döntésénél főbb értékelési szempont volt a hasznosság és az esztétika mellett az innováció, a szerkezeti hatékonyság, a karbantarthatóság és nem utolsósorban a költségek optimalizálása. Tarlós István hangsúlyozta, hogy az új Duna-híd meghatározó eleme lesz a városképnek, a gyakorlati hasznon túl művészi értékével is jelképezni fogja a XXI. századi Budapestet. Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos az eredményhirdetésen úgy fogalmazott: Budapest csak akkor tud egy város lenni, akkor tud működni, ha hidak ívelik át a folyót, Duna nélkül, hidak nélkül nincs Budapest. Kitért rá, hogy átlagosan 20-25 évente épül – felváltva északon és délen – új dunai átkelő Budapesten, legutóbb 1995-ben a Rákóczi, 2008-ban pedig a Megyeri híd. Kitért rá, hogy a nemzetközi pályázatra 17 hídtervező építész- és mérnöki irodát hívtak meg, a pályázat nagy sikerrel zárult. Az első helyezett tervezővel szerződést kötnek, ezután indul a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése, ami várhatóan 2-3 évet fog igénybe venni. Fotó: Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda első díjat nyert pályaműve - az új híd látványterve budapest.hu  

Formabontó mesterterv Makaóban

A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A 40 emeletes épület két magból áll, amelyek a pódiumon keresztül kapcsolódnak egymáshoz, majd elkülönülve s felfelé haladva, a tetőtéri szinten újra összekapcsolódva eggyé olvadnak. A magasba törekvő projekt ablakai a hagyományos kínai jade-faragási technikákra emlékeztetnek. Az üveg és az északi és a déli homlokzatokat összekötő három lyuk az épületen belül egyedi tereket hoz létre. A saroklakosztályok mind a belső átriumra, mind a városra nyíló kilátással rendelkeznek. A szállodában összesen 770 vendégszoba, s lakosztály találhat. A nagyteljesítményű üvegezés kirekeszti a napenergia jó részét, és a speciális kitinváz a jade-faragás-szerinti technológiát követve a megdermedést követően kellő árnyékolást biztosít. Ahelyett, hogy hűvös lenne azonban az egész átriumban, csak egyes zónáknál használnak lokalizált légkondícionálást, mint például a társalgókban és az éttermekben. {igallery id=4799|cid=961|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Fotókon a Ludovika Campus

Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem megújuló Ludovika Campusát idén márciusban vehették birtokba az egyetemi polgárok. A városfejlesztés részeként újjászületett és 10 hektárral nagyobb lett Belső-Pest legnagyobb közparkja, a korábban nagyon rossz állapotban lévő Orczy-park is. Egy olyan, a lakosság által díjmentesen használható közpark jött létre, ahol a többi között sportpályák, játszótér, valamint egy pihenésre is szolgáló nagy zöldterület várja a lakosokat. A fotópályázatra négy kategóriában lehetett nevezni: épületfotókat, sorozatokat, valamint a hely szellemét és az egyetemi életet megörökítő alkotásokat lehetett beküldeni. A bíráló bizottság tagjai között volt a többi között Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár, Prof. Dr. Patyi András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora és Skardelli György építész is. Nyertes pályaművek: www.ludovikafotopalyazat.hu