A legjobb nyári gumik városi autókra

A legjobb nyári gumik városi autókra

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Az évszakonkénti gumik váltásának fontosságával valószínűleg már mindenki tisztában van, hiszen nyáron és télen egész más időjárási körülmények vannak hazánkban is. A túl hideg és a túl meleg pedig nem egyformán terheli a gumiabroncsokat, így a biztonságos közlekedés elengedhetetlen kelléke a tökéletes téligumikészlet télen és a hibátlan nyárigumiabroncs-szett nyáron.

nyarigumikvarosiautokra 720


Lassan eljön a fordulópont, amikor a téligumik lekerülnek az autókról és a nyárigumik veszik át a helyüket. Bár a nyári gumik cseréjére nincs pontos meghatározás, talán a téli gumis gumiváltás értéke itt is alkalmazható. A téli gumikat ugyanis tartós 7 fok alatti hőmérsékletben szokás felszerelni, ebből adódóan a nyáriakat tartós 7 fok felett már alkalmazhatjuk. Ez általában április végén vagy május elején esedékes.

Persze kicsit lazábban vehetjük a kerékcseréket amennyiben kimondottan városi autókban gondolkodunk. A hosszú utakon ugyanis nagyobb távolságok és nagyobb sebességek is nehezítik az irányítását a járműveknek, még csupán városban vezetett autóknál kisebb az igénybevétel és az utak is egyenletesen tisztítottak télen és nyáron is. Ha városi autó kerékcseréjéről beszélünk, akkor bátran lehetünk az elsők között akik a szezonális kerékcserét megejtik a kedvenc autógumi szervizükben.

Persze legyünk mindig körültekintőek és óvatosan vezessünk, mindig az útviszonyoknak megfelelően, figyelembe véve az időjárást. Nyári gumival például közveszélyes lehet egy hirtelen jött jégpáncéllal borított úton, az áprilisi szeszélyes időjárásban útra kelni. A legjobb városi kisautókat és a díjnyertes nyári gumikat, most az autotudos.hu közreműködésével állítottuk össze.

A legjobb városi kisautók
A városi autók előnye, hogy általában keveset fogyasztanak, kis helyen is elférnek azaz könnyű velük parkolni és közlekedni még forgalmas nagyvárosokban is, de minden modern felszerelés és funkció megtalálható bennük, mint autó társaikban. A népszerűségük egyre nagyobb, hiszen áraik pénztárcabarátok és a használtautó piac is széle skálán kínálja ezen típusú autókat. A legnépszerűbb városi kisautók a Suzuki Swift, a Ford Fiesta, a Fiat Punto, a Peugeot 206 és a Škoda Fabia.

A német DEKRA évről évre összeállítja, hogy melyek a legmegbízhatóbb városi kisautók. Ezt az adatbázisukban lévő 15 millió gépkocsi műszaki állapotát vizsgálva rangsorolják, immáron 10. éve. A 2017-es listára csupán azok az autók kerülhettek fel, amelyekből legalább 1000 darabot kivizsgáltak és maximum 150.000 km-t futottak. Az eredményeket az úgynevezett DMI-indexben hasonlították végül össze, amelyben a 100-as volt a maximálisan elérhető összeg. A felmérésbe csupán az autó és az utasok biztonságára vonatkozó hibákat számították bele.

A legutóbbi teszt eredményeként a legjobb városi kisautó a Honda Jazz volt, melyet a Mazda 2 követett, harmadik helyezett pedig a VW Polo volt. A dobogóról éppen csak lemaradtak a BMW Mini, a Ford Fiesta, a Toyota Yaris, a Seat Ibiza és a Smart Fortwo melyeket még számtalan autó követett. A legjobbak között volt még a Mitsubishi Colt, a Daihatsu Sirion, a Škoda Fabia, a Toyota Aygo, az Opel Corsa, a Citroën C1, a Peugeot 107, a Suzuki Swift és a Ford Ka is.

Díjnyertes nyárigumi-abroncsok
A megbízható városi autókhoz megbízható gumiabroncsokra is szükség van. Ezért az ADAC minden egyes évben kétszer is teszteli a téli és nyári gumiabroncsokat, hogy az autóklub tagjai számára a legfrissebb adatokat tehessék közzé. A legutóbbi, 2017-es nyári gumiabroncs teszt pedig jó iránymutatást adhat számunkra, hogy idén milyen gumiabroncsokat vásároljunk. A 2018-as ADAC nyári gumi tesztre ugyanis még néhány hetet biztosan várnunk kell.

A legutóbbi teszten az ADAC a 195/65 R15 méreteket tesztelte. Figyelembe vették a száraz úton való tapadást, a nedves úton való irányíthatóságot, a zajszintet, a komfortérzetet vezetés közben, az üzemanyag fogyasztást, a gumik kopását és az így kapott értékeket súlyozták, hogy kialakuljon a ranglista. 2017-ben összesen 2 gumi kapott „jó” értékelést, 2.5 alatti pontszámmal (minél kisebb a pont, annál jobb a gumi). A 2017 legjobb gumiabroncsai a Goodyear EfficientGrip SUV és a Cooper Zeon 4xS Sport voltak.

2016-ban azonban sokkal több gumiabroncs ért el szép eredményt a teszten 185/65 R15 gumiméretben. Így ezek a gumik is bátran szerelhetőek nyáron városi autókra: Vredestein Sporttrac 5, Continental PremiumContact 5, Dunlop Sport BlueResponse, Goodyear EfficientGrip Perf. Hankook Kinergy ECO K425, Nokian Line és a Kumho Ecowing ES01 KH27. Ugyanekkor 225/45 R17 méreteket is teszteltek, ahol további 4 gumiabroncs kapott „jó” minősítést: a Continental SportContact 5, az ESA-Tecar Spirit 5 UHP, az Pireli P Zero és a Vredestein Ultrac Vorti. Fontos tehát, hogy a tesztekben is mért tulajdonságokat figyelembe vegyük, ha városi autókhoz választunk nyári gumiabroncsot. Ne csak az árat figyeljük, hanem olvassunk teszteket és bízzunk az ADAC minősítésben is. A téli gumikat pedig lassan helyezzük nyári pihenőre és szerezzük be az új, minőségi nyári gumikat, mert az enyhet tél után napfényes, forró nyár várhat ránk.

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Az új budapesti Duna-híd

Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Komoly elismerés Budapestnek, hogy a tervpályázatra a tapasztalt magyar irodák mellett a világ vezető tervezői közül is többen jelentkeztek – mondta az eredményhirdetésen Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Hozzátette: a budapesti hidakon egy nap alatt több mint 600 ezer jármű és többszázezer ember kel át, a belvárosi szakasztól eltérően a város déli szakaszán nincs elég átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta – azaz immár közel 70 éve – nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között – mutatott rá. Csepel mint Budapest egyik aranytartaléka fejlődésének feltétele a Budával és a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen összeköttetés megteremtése – jelentette ki. Az új híd közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között. Fontosnak nevezte, hogy az új híd megfelelő kapacitású, ahhoz szervesen kapcsolódó közúti hálózathoz csatlakozzon. Tarlós István elmondta, hogy a várható forgalmi változásokról készült hatástanulmány adatai szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépjárművel csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Egy új, déli körgyűrű alakul ki, a kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között – tette hozzá. A bírálóbizottság döntésénél főbb értékelési szempont volt a hasznosság és az esztétika mellett az innováció, a szerkezeti hatékonyság, a karbantarthatóság és nem utolsósorban a költségek optimalizálása. Tarlós István hangsúlyozta, hogy az új Duna-híd meghatározó eleme lesz a városképnek, a gyakorlati hasznon túl művészi értékével is jelképezni fogja a XXI. századi Budapestet. Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos az eredményhirdetésen úgy fogalmazott: Budapest csak akkor tud egy város lenni, akkor tud működni, ha hidak ívelik át a folyót, Duna nélkül, hidak nélkül nincs Budapest. Kitért rá, hogy átlagosan 20-25 évente épül – felváltva északon és délen – új dunai átkelő Budapesten, legutóbb 1995-ben a Rákóczi, 2008-ban pedig a Megyeri híd. Kitért rá, hogy a nemzetközi pályázatra 17 hídtervező építész- és mérnöki irodát hívtak meg, a pályázat nagy sikerrel zárult. Az első helyezett tervezővel szerződést kötnek, ezután indul a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése, ami várhatóan 2-3 évet fog igénybe venni. Fotó: Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda első díjat nyert pályaműve - az új híd látványterve budapest.hu  

Formabontó mesterterv Makaóban

A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A 40 emeletes épület két magból áll, amelyek a pódiumon keresztül kapcsolódnak egymáshoz, majd elkülönülve s felfelé haladva, a tetőtéri szinten újra összekapcsolódva eggyé olvadnak. A magasba törekvő projekt ablakai a hagyományos kínai jade-faragási technikákra emlékeztetnek. Az üveg és az északi és a déli homlokzatokat összekötő három lyuk az épületen belül egyedi tereket hoz létre. A saroklakosztályok mind a belső átriumra, mind a városra nyíló kilátással rendelkeznek. A szállodában összesen 770 vendégszoba, s lakosztály találhat. A nagyteljesítményű üvegezés kirekeszti a napenergia jó részét, és a speciális kitinváz a jade-faragás-szerinti technológiát követve a megdermedést követően kellő árnyékolást biztosít. Ahelyett, hogy hűvös lenne azonban az egész átriumban, csak egyes zónáknál használnak lokalizált légkondícionálást, mint például a társalgókban és az éttermekben. {igallery id=4799|cid=961|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Fotókon a Ludovika Campus

Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem megújuló Ludovika Campusát idén márciusban vehették birtokba az egyetemi polgárok. A városfejlesztés részeként újjászületett és 10 hektárral nagyobb lett Belső-Pest legnagyobb közparkja, a korábban nagyon rossz állapotban lévő Orczy-park is. Egy olyan, a lakosság által díjmentesen használható közpark jött létre, ahol a többi között sportpályák, játszótér, valamint egy pihenésre is szolgáló nagy zöldterület várja a lakosokat. A fotópályázatra négy kategóriában lehetett nevezni: épületfotókat, sorozatokat, valamint a hely szellemét és az egyetemi életet megörökítő alkotásokat lehetett beküldeni. A bíráló bizottság tagjai között volt a többi között Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár, Prof. Dr. Patyi András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora és Skardelli György építész is. Nyertes pályaművek: www.ludovikafotopalyazat.hu