Miért fontos letakarni a medencét?

Miért fontos letakarni a medencét?

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Ha olyan szerencsések vagyunk, hogy kertünkben medencét tudtunk kialakítani, ahol hűsölhetünk a forró nyári napokon – akkor érdemes óvni, vigyázni rá. A Szavini Uszodatechnika nagy hangsúlyt fektet a medencetakarásokra, most pedig beavatnak bennünket a rejtelmekbe: miért is lényeges a medence letakarása, illetve erre milyen lehetőségeink vannak?

miertfontosletakarniamedencet 720


A Szavini Uszodatechnika a medencetakarás legkorszerűbb módjával, a redőnylamellás takarás gyártásával és kivitelezésével, az összes egyéb típusú medencetakarással, medencék építésével, kivitelezésével és felújításával foglalkozik – hogy medencéinket majd hosszú távon, nagy biztonsággal használhassuk.

miertfontosletakarniamedencet 1
Miért érdemes tehát letakarni medencénket? Nos, ennek számos oka van, kiemelten a három legfontosabb pedig a következő:

  • Takarékosság. Egy átlagos méretű medence vízszintje naponta akár 10 mm-t is csökkenhet a párolgásnak köszönhetően, ami a jelentős vízveszteségen felül óriási energiavesztéssel is jár. A takaró használata minimumra csökkenti a párolgást, a medencefűtésre fordított energiát, továbbá beltéri medencék esetén a párátlanítógép üzemidejét. A takaró használatával összességben 50-60 százalékos megtakarítást érhetünk el.
  • Biztonság. A medencetakaró, ha megfelelő módon kerül kialakításra, biztonsági takaróként is funkcionálhat, amely képes akár 50 kg-ot is megtartani a víz felszínén, meggátolva, hogy akár kisgyermeki, akár házi kedvencünk véletlenül a medencébe essen önfeledt játék közben.
  • Esztétika. A medencetakarók különböző színekben és anyagokban, vízfelszínen vagy akár vízfelszín alatt, teljesen elrejtve is készülhetnek.

 

miertfontosletakarniamedencet 2

A Szavini csapata a színek széles választékával áll a rendelkezésünkre igényünk, hangulatunk szerint! Nagy előny, hogy az általuk gyártott és forgalmazott transzparens redőnylamellás takaró garantáltan 5-6 fokkal emeli a medence vízének hőmérsékletét.
A redőnylamellás takaró a medencetakarási technológia csúcsa, minden paraméterében a legjobb, esztétikai megjelenése új távlatokat nyitott mind a medenceépítők, mind a belsőépítészek számára. Ez az egyetlen olyan medencetakaró-fajta, amelynek a mozgatása kezünk érintése nélkül, egyszerű gombnyomásra történik – így a kezelése igen kényelmes.

miertfontosletakarniamedencet 3
A redőnyöket meghajtó mechanikus szerkezetű csőmotorokat német partnereiktől szerzik be, így biztosítva a legjobb minőséget és a híres német precizitás és megbízhatóság révén a hosszú élettartamot.
A Szavini Uszodatechnika ráadásul az egyedi igényekhez igazodva kifejlesztett egy saját, processzor vezérlésű hajtóműcsaládot is, amely a maga nemében egyedülálló a magyar piacon.

miertfontosletakarniamedencet 4
Az egyéb a berendezésekhez szükséges szerkezeteket, alkatrészeket szintén saját maguk állítják elő az adott medencére adaptálva – ebből kifolyólag Magyarországon országos szervízhálózattal rendelkeznek. Szakembereik bármely műszaki hibát gyorsan és szakszerűen elhárítják, és alkatrészellátásuk is folyamatos.

miertfontosletakarniamedencet 5
Valamennyi redőnylamellás takarót az adott medencére, a felhasználó igényeinek maximális figyelembevételével tervezik meg, vállalva a teljes körű kivitelezést is. A beépítést érdemes már a medence tervezésének fázisában megfontolni – bár a redőnylamellás takaró utólagosan is beépíthető –, ilyenkor azonban már a legtöbb esetben kompromisszumokat kell kötnünk. Ha tehát medencét tervezünk, gondolkodjunk előre, hiszen a takarékos, biztonságos, és nem utolsósorban esztétikus fedés medencénk élettartamát jelentősen megnöveli. A cikkben szereplő fotók a cég referenciái közül kerültek ki – jól látható, hogy mennyire sokoldalú és profi munkát végez a csapat nemcsak a medencetakarás, hanem a medence kialakítás terén is, ezért ha medencében gondolkodunk, érdemes hozzájuk fordulni ajánlatért.

Szavini Komplex Uszodatechnika Kft
www.szavini.hu

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Az új budapesti Duna-híd

Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Komoly elismerés Budapestnek, hogy a tervpályázatra a tapasztalt magyar irodák mellett a világ vezető tervezői közül is többen jelentkeztek – mondta az eredményhirdetésen Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Hozzátette: a budapesti hidakon egy nap alatt több mint 600 ezer jármű és többszázezer ember kel át, a belvárosi szakasztól eltérően a város déli szakaszán nincs elég átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta – azaz immár közel 70 éve – nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között – mutatott rá. Csepel mint Budapest egyik aranytartaléka fejlődésének feltétele a Budával és a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen összeköttetés megteremtése – jelentette ki. Az új híd közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között. Fontosnak nevezte, hogy az új híd megfelelő kapacitású, ahhoz szervesen kapcsolódó közúti hálózathoz csatlakozzon. Tarlós István elmondta, hogy a várható forgalmi változásokról készült hatástanulmány adatai szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépjárművel csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Egy új, déli körgyűrű alakul ki, a kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között – tette hozzá. A bírálóbizottság döntésénél főbb értékelési szempont volt a hasznosság és az esztétika mellett az innováció, a szerkezeti hatékonyság, a karbantarthatóság és nem utolsósorban a költségek optimalizálása. Tarlós István hangsúlyozta, hogy az új Duna-híd meghatározó eleme lesz a városképnek, a gyakorlati hasznon túl művészi értékével is jelképezni fogja a XXI. századi Budapestet. Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos az eredményhirdetésen úgy fogalmazott: Budapest csak akkor tud egy város lenni, akkor tud működni, ha hidak ívelik át a folyót, Duna nélkül, hidak nélkül nincs Budapest. Kitért rá, hogy átlagosan 20-25 évente épül – felváltva északon és délen – új dunai átkelő Budapesten, legutóbb 1995-ben a Rákóczi, 2008-ban pedig a Megyeri híd. Kitért rá, hogy a nemzetközi pályázatra 17 hídtervező építész- és mérnöki irodát hívtak meg, a pályázat nagy sikerrel zárult. Az első helyezett tervezővel szerződést kötnek, ezután indul a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése, ami várhatóan 2-3 évet fog igénybe venni. Fotó: Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda első díjat nyert pályaműve - az új híd látványterve budapest.hu  

Formabontó mesterterv Makaóban

A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A 40 emeletes épület két magból áll, amelyek a pódiumon keresztül kapcsolódnak egymáshoz, majd elkülönülve s felfelé haladva, a tetőtéri szinten újra összekapcsolódva eggyé olvadnak. A magasba törekvő projekt ablakai a hagyományos kínai jade-faragási technikákra emlékeztetnek. Az üveg és az északi és a déli homlokzatokat összekötő három lyuk az épületen belül egyedi tereket hoz létre. A saroklakosztályok mind a belső átriumra, mind a városra nyíló kilátással rendelkeznek. A szállodában összesen 770 vendégszoba, s lakosztály találhat. A nagyteljesítményű üvegezés kirekeszti a napenergia jó részét, és a speciális kitinváz a jade-faragás-szerinti technológiát követve a megdermedést követően kellő árnyékolást biztosít. Ahelyett, hogy hűvös lenne azonban az egész átriumban, csak egyes zónáknál használnak lokalizált légkondícionálást, mint például a társalgókban és az éttermekben. {igallery id=4799|cid=961|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Fotókon a Ludovika Campus

Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem megújuló Ludovika Campusát idén márciusban vehették birtokba az egyetemi polgárok. A városfejlesztés részeként újjászületett és 10 hektárral nagyobb lett Belső-Pest legnagyobb közparkja, a korábban nagyon rossz állapotban lévő Orczy-park is. Egy olyan, a lakosság által díjmentesen használható közpark jött létre, ahol a többi között sportpályák, játszótér, valamint egy pihenésre is szolgáló nagy zöldterület várja a lakosokat. A fotópályázatra négy kategóriában lehetett nevezni: épületfotókat, sorozatokat, valamint a hely szellemét és az egyetemi életet megörökítő alkotásokat lehetett beküldeni. A bíráló bizottság tagjai között volt a többi között Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár, Prof. Dr. Patyi András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora és Skardelli György építész is. Nyertes pályaművek: www.ludovikafotopalyazat.hu